Öppet Hus

Hösten 2023

• Öppet Hus
    Tisdag 14 november, 17.30 – 19.30.
    Välkommen till oss på Kyrkogatan 46 i Göteborg!

Våren 2024

• Öppet Hus
    Tisdag 30 januari, 17.30 – 19.30.
    Välkommen till oss på Kyrkogatan 46 i Göteborg!

Hos Aniaragymnasiet är du och din utbildning i centrum. Skolan kombinerar närhet och trygghet med undervisning av högsta kvalitet. Här finns välutrustade moderna lokaler och 100% behöriga lärare. Vi har ett brett och nära samarbete med näringslivet och internationella kontakter. Samarbetet mellan näringslivet och Aniaragymnasiet har alltid varit viktigt. Många lärare har också arbetat på olika företag inom olika branscher innan de utbildade sig till lärare. Kopplingen mellan skola, näringsliv och arbetsliv är något som vi helt naturligt arbetat med och förstärkt under åren som gått.

Vår främsta resurs är engagerade och behöriga lärare som sätter din framtid först. På Aniaragymnasiet får du möjlighet att lära dig ett yrke och knyta viktiga kontakter inför framtiden.

Vi har ett aktivt Elevhälsoteam med specialpedagog och rektor som samarbetar tätt tillsammans med studie- och yrkesvägledare, kurator och skolsköterska. Vi har regelbundna möten varje vecka där problem av olika slag diskuteras och beslut om åtgärder fattas.

Rektor presenterar skolan:

Rektor Sladja Mijatovic presenterar sig själv och Aniaragymnasiet.

Elevhälsoteamet presenterar sig:

Här får ni en liten film om vilka som jobbar inom elevhälsoteamet på skolan. De som inte finns med på filmen är vår psykolog Maria och skolläkaren. Ett fantastisk team helt enkelt som jobbar förebyggande och inte bara vid behov. En av bästa EHT teamen i Sverige.

Här får ni en presentation om Försäljnings- och serviceprogrammet på Aniaragymnasiet.

EK-Ekonomi-150px

Här får ni en presentation om Ekonomiprogrammet på Aniaragymnasiet.

HT-Tursim-150px

Här får ni en presentation om Hotell och turismprogrammet på Aniaragymnasiet.

Här får ni en presentation om Samhällskunskapsprogrammet på Aniaragymnasiet.